söndag 6 maj 2012

Att pussla ihop livet med sin hund

Från Ingmos Kennel

Nu har ett nytt liv börjat med betydligt fler arbetstillfällen än vad jag haft tidigare och dessutom krockar dessa arbetstider med Lennarts så nu får vi pussla. Jag tror dock inte att vi är ensamma om att lägga pussel och ibland upptäcka att vi inte hittar den där sista pusselbiten som gör att alla bitar faller på plats. Jag har haft möjlighet att ha haft mycket tid hemma under Zixtens två första år, och det har varit så skönt att ha kunnat ensamhetstränat honom i lugn och ro samt kunnat lägga ner mkt tid på honom. Just nu har jag börjat jobba på ett nytt ställe och det tar mkt energi så jag har en liten paus i vår träning just nu, men när jag har landat i mitt nya liv hoppas jag kunna ta tag i tävlingsträningen igen =)

Så här har de senaste dagarna sett ut:

Lördag (förra veckan) - Vi tränade på Råhagen tillsammans med Freja å Cattis. Övade mkt på att ge sociala belöningar samt hopp över hinder både från mig och till mig. Linförighet samt ingångar på plan hanns också med. På kvällen lekte Zixten med hundkompisen Chaplin.

Söndag - Var i Färgelanda och gick en underbar morgonpromenad med Zixten lös. Jag å Cattis kollade på lydnadstävling.

Tisdag - Träffade Maria & Siri på Råhagen och gick en långpromenad, passivitetstränade samt körde en platsliggning, lite linförighet samt hopp över hinder. Tandvisning blev det också.
På kvällen kom Cattis å Freja å vi tränade ihop.

Torsdag- Kurs på Råhagen, vi la spår! Jag träffade på en huggorm i gräset, så jag ska inte gå i högt gräs nu utan lägga spår i lågt gräs/asfalt/grus.

Lördag - Tog en 2 timmars promenad vid Sunningen och Misteröd (dit vi ska flytta om en månad). Helt underbart!

Söndag- Idag blir det en tur upp till mina föräldrar =)

Imorgon börjar en 5-dagars arbetsvecka så då börjar detta pusslandet igen. Jag hoppas kunna lägga ihop alla bitar =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar