måndag 9 april 2012

Vill ha fint väder igen!


Idag var det riktigt rått ute på morgonpromenaden och jag börjar känna mig lite krasslig i halsen, vilket inte är kul alls. Men iofs så är det bättre att vara lite förkyld en sådan här dag då vädret är tråkigt än när solen skiner, så idag får bli en lugn dag för Zixten med eventuellt lite inomhusträning. Det var verkligen längesedan jag hade ett strukturerat träningspass nu och det finns en hel del saker som bi behöver fila på, några exempel:

* Fokus på mig när han sitter i utgångsposition (jag ska ta tiden och öka den efterhand)
* Fokus på mig vid fotgångende
* Kolla om han kan kommandona till apporteringen
* Kolla hur länge han kan göra en platsliggning utan hjälper
* Träna så att han kan stå på kommando och med hjälp av min hand eller att jag kikar mig över axeln
* Jag måste träna på att inte röra min vänstra hand när han kommer in i fotpositionen

Det ska bli skoj att ta tag i dessa utmaningar senare idag, nu blir det vila för oss och jag drömmer om en mer lantlig miljö =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar