söndag 8 april 2012

En tur till Färgelanda gjorde susen för träningsmotivationen =)

Vilken härlig helg vi har haft! Alla tidigare tvivel om vi någonsin ska kunna tävla är nu som bortblåsta efter en tripp till Färgelanda där Zixten har fått härja lös och bara ha det allmänt gött =) Både min och Zixtens motivation har nu kommit tebax och vi tog tom en träningstur idag efter mitt arbetspass. Vi gick till en fotbollsplan där ett tiotal killar spelade på ena plan och jag å Zixtie tränade på andra halvan + att det var en lekplats bredvid med små barn som sprang runt. Vi övade på ställande under gång samt platsliggning och fokus, detta med delvis lös hund! Svåra störningar som kändes busenkla nu när jag haft honom lös så mkt i helgen, måste se till att ha honom lös mer så att det inte blir en så stor grej.

Kika gärna på bilderna här nedan och njut av världens bästa labradorpöjk!
Labben har givetvis fått sina grejer nedpackade =)

Zixten i vedkärran ;)

Kolla in tungan :D

Jag är kungen över alla här...

Dra mig då pappa!

Att kunna gå med lös hund utan att vara på helspänn är ganska skönt.

Vi är på väg (ovetandes) på väg till en ekorre.

Träningsblicken is back!

Zixtie väntar medan jag gömmer hans påskägg

Skatten funnen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar