onsdag 4 april 2012

Back to basic again!


Igår innan kvällsjobbet tyckte vi upp oss och tog en promenad till en närliggande skog, där fick Zixten vara lös och jag provade Eva Bodfäldts trick med att gömma godis på backen och jag låtsades som om jag själv åt av godiset - nyfiken som Zixten är så var han ju naturligtvis tvungen att se efter vad jag hade hittat =) Jag tror att Eva kallar denna övning/lek för skattjakten. Förutom denna lek lekte vi kurragömma, jag sa "sitt kvar" och sprang iväg å när jag tyckte att jag hade gömt mig så ropade jag på honom. Jag tror att jag gömde mig på för enkla gömställen så nästa gång får jag göra det lite svårare för honom.
Nu ska vi ut med morgonfrukosten och gömma den, såsom vi gjorde när han var liten. Jag tänkte helt enkelt backa lite och göra sådana saker med honom som vi uppskattade förr. Så nu lägger jag undan lydnadsböckerna ett slag och öppnar upp mina egna tankar å ideér istället :D

3 kommentarer:

  1. Hejja Zixten å Annelie!

    SvaraRadera
  2. Gammalt kan bli som nytt och roligt igen.
    Det är aldrig fel att variera sig.

    kram mamma/mormor

    SvaraRadera
  3. Underskatta aldrig vardagens enkla saker...

    En lycklig hund är en lydig hund för den vet att med dig händer alltid något roligt...

    Lycka till...

    SvaraRadera