onsdag 28 mars 2012

Vår!!!

Labben svalkar sig gärna i lera

Luktar gott på morfars altan



Passivitetsträning medan Lennart tränar


Gött väder och slö hund som följd av detta =) Blir bättre sedan när vinterpälsen försvunnit men just nu tycker Zixten att det är lite för varmt mitt på dagen. Denna veckan och nästa har vi 3 (!) kurstillfällen varje vecka så vi tränar ingenting hemmavid då jag tycker att Zixten ska få vila lite emellan. Jag kan säga att jag inte rekommenderar att gå så många kurser parallellt då det blir lite rörigt, men jag försöker ta till mig andras kunskap och tips å så får vi öva mer grundligt längre fram när vi har mer tid hemmavid. Något jag försöker öva på hemma är passivitetsträning och jag tycker att han börjar bli lugnare. Igår var jag å mamma å fika på snäckan å Zixten fick ligga bredvid oss, det gick bra tycker jag men han hade gärna nallat lite mat från grannen om han hade fått chansen ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar