måndag 26 mars 2012

Borsta tänderna när du är riktigt glad =)

TIPS! Jag har försökt att borsta hans tänder ibland med en hundtandborste men det är ganska svårt att komma åt alla tänder med en sådan och särskilt bekvämt tycker inte Zixten att det är, så nu har jag provat en mjuk grej som man sätter på pekfingret. Jag tycker att det funkar mkt bättre å det är lättare att komma åt med denna, dock är det en stor hundtunga ivägen ibland som gärna slickar i sig tandkrämen ;)

Många hundar har tandproblem utan att ägarna vet om det, men vi kan minska ner dessa problem genom att borsta deras tänder varje dag (själv slarvar jag ibland men har nu satt upp som mål att dagligen borsta dem.)

Zixtie har återhämtat sig fint från förra veterinärbesöket då de drog en tand på honom och jag tänker knappt på att han har en liten framtand mindre, det var ju tur att det var en liten tand som drogs =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar