söndag 4 mars 2012

Ny bostad för Zixtie!

Bild på radhusområde - Misteröd

I maj blir det 2 år som Zixten bott hos oss på Skogslyckan, men nu är det dags att vidga vyerna och flytta ut till Misteröd (ligger 2 km från Unda badplats och några kilometer från Torp köpcentrum). På bilden ser ni enplansradhus till vänster och det är ett sådant vi kommer att bo i. Det ska bli spännande att få två egna uteplatser som Zixten kan få vara på och sedan finns det en gräsplätt intill huset där jag tänkte köra lite träning på ;) Dessutom ska det bli spännande att få utforska nya promenadvägar och ta små utflykter till havet. Dessutom så ska jag köpa mig en egen bil så att man inte sitter fast därute när inte Lennart är hemma, så det blir en del förändringar för oss under våren. Jag hoppas att Zixten kommer att trivas därute och vi kommer ju fortsätta att ta oss in till stan för att träffa andra hundar och gå på diverse hundkurser och hundträffar så jag hoppas att den delen av livet inte förändras för oss =)
Så i slutet av maj bär det iväg till nya lyan ;)

I veckan har vi varit därute och promenerat 2 ggr för att känna in området, och jag tror att det blir super! Zixten har redan markerat revir därute så han verkar ha godkänt det hehe.
Vi har även tagit en tur till Äsperöd en kväll och där träffade vi på chokladbrun labrador som heter Bruno, som eventuellt kan bli en potentiell lekkompis =) Igår åkte jag och Cattis till ett ställe som är inhängnat och där tränade vi med hundarna lösa samt passivitet (lika tråkigt som vanligt tycker Zixten, passivitetsträningen alltså.) Vi hade tänkt att hinna med en fikatur på Snäckan med men d får bli en annan helg.
Idag har vi gått en lång morgonpromenad med Budda och Baloo å Zixten vågar mer och mer med dessa herrar nu =) Ikväll blir det kurs på Uddevalla Bhk! Så veckan har varit riktigt rolig å härlig! Dock har vår individuella träning som jag planerade inte riktigt följts, så detta får vi ta tag i nästa vecka =)

//Annelie

2 kommentarer:

  1. Grattis till ny bostad!! Alltid skönt med en egen gräsplätt =)

    Insett att jag får avvakta träning med andra tills jag är "frisk" igen men tills vidare tränar vi vidare på vårt egna vis...

    Måste själv oxå komma igång med min hemsida o blogga... Är kul att skriva om sin träning så blir det lite som en träningsdagbok =)

    SvaraRadera
  2. Tack =) Men d finns några frågetecken om bostaden men vi får se vad som händer.
    Tycker absolut att du ska börja blogga igen å skriva om er träning, d är kul att läsa själv och kul för andra att få tips =)

    SvaraRadera