måndag 5 mars 2012

Äntligen har vi fått det vi gått och väntat på!

Igår gick första kurstillfället av stapeln på Uddevalla Bhk och jag är supernöjd! Visserligen heter kursens namn "grundkurs med viss tävlingsinriktning" men jag tycker att den känns som snäppet upp från grundnivå och jag är så glad att vi gått många kurser tidigare samt läst mycket om träning, för då får man ut så mkt mer av sådana här kurser. De andra kursdeltagarna verkar vara engagerade och vi har redan bytt nummer med varandra så att vi kan träffas å träna ihop utanför kursen. Känns riktigt skoj att träffa folk som har samma ambitioner och mål med sin träning. Lydnadsklass 1- here we come!


Kursen kommer att hålla på ända till slutet av maj och vår instruktör hade tänkt att vi skulle gå vår första tävling då =) Lite pirrigt och nervöst men också himla kul om vi är såpass färdiga då att vi vågar prova på! 


Under kursens gång kommer vi att träna på samtliga moment i lk.1 och även prova på bruksmoment, ingångar på plan och ha en regelgenomgång med en domare. Det kommer krävas mkt träning hemma, men detta ser jag som positivt då vi redan tränar en hel del men nu får vi någon som lagt upp vad vi ska träna på så då slipper jag att lägga tid på teorin å istället ägna mig åt det praktiska =) 


Om jag får ordning på momenten, får bort hans tuggande på träapport samt lär honom att inte hoppa upp på folk så ska inte en tävling vara något hinder. =) Man blir så himla glad när man kommer hem från en kurs som känns givande och trevlig, och man blir peppad att fixa detta! Dessutom var instruktören väldigt noga med att vi inte korrigerar hundarna eller säger nej när vi tränar, utan gör de "fel" så kör vi om och sen är d inte mer med d...


Ha nu en fin måndag! För oss bär det iväg till Munkedal ikväll för kurstillfälle 3 där! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar