torsdag 15 mars 2012

Åhh om jag hade fått välja om...

...Så hade jag gått på Dingles naturbruksgymnasium med inriktning hundar! Men istället gick jag samhällsprogrammet, vilket iofs har gjort att jag lärt mig väldigt mycket teoretiskt så det är jag tacksam för men det hade ju varit så kul att få ha med sig sin hund till skolan och fått lära sig ännu mer om människans bästa vän. Men när jag var 15 år så hade jag inga som helst planer på detta utan samhäll kändes rätt för mig då så jag antar att jag gjorde rätt val trots allt =)

Anledningen till att jag har kommit att tänka på Dingle är att jag var där med jobbet igår och fick en liten snabb tjuvkik på elevernas aktiviteter, bland annat hade de något på kvällstid som hette "pyssla om din hund", och sedan skulle de ha tävlingar i lydnad, spår å annat skoj =) Jag kanske får sikta på att bli lärare där i framtiden ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar