söndag 26 februari 2012

Vilken vecka!

Från i onsdags och fram till idag har jag haft fullt upp med Zixten. Det började med hans veterinärbesök i onsdags där vi fick reda på att han har svamp mellan tassarna och början till hot spots ovanpå tassen och ev i ljumsken. Så vi fick hem en del produkter för att behandla detta med, bla ett spray som Zixten tycker är väldigt läskigt (det är själva sparljudet som låter läskigt) så vi får försöka ta det på en bomullstuss istället. 
trosdagen sov vi över hos mina föräldrar och Zixten trivdes riktigt bra men jag däremot fick magkatarr-attack mitt i  natten. Så himla typiskt att jag skulle få det när vi var borta å skulle ha det mysigt. Men jag tog igen det på fredag förmiddag med vila och promenader med Zixten och mamma. Igår (lördag) tog jag och Cattis med vovvarna på en härlig tur i skogen ca 1,5 mil utanför Uddevalla och de fick leka å vara lösa i mer än 2 timmar. Jag hade med mig klickern och övade mycket på att Zixten skulle vara följsam och han var faktiskt mer följsam när Freja var med än när han är lös själv! Idag (söndag) åkte vi till skogen igen och hade en superhärlig dag! Vad är bättre än att äta och fika ute i naturen med vovvar som är  stimulerade och nöjda? =)
(Filmen visar när jag övar på momentet apportering i lk.1)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar