tisdag 7 februari 2012

Senaste numret av Canis i brevlådan!

I början av detta år så bytte jag prenumeration från tidningen Härliga hund till Canis tidning, och det är väldigt spännande att läsa om träning som enbart grundar sig på positiv förstärkning. Jag lär mig jättemycket och känner verkligen att jag funnit ett bra sätt att jobba med Zixten på!
Härliga hund känns mer som en tidning för personer som endast vill ha sina hundar som sällskapshundar och en tidning för personer som vill kika på fina hudbilder, å jag är ju delvis en av dem för vovvar är superfina att se på men jag känner inte längre att jag lär mig så mycket av att läsa den tidningen utan jag vill ha MER! Mycket vill ha mer som de säger ;) Å det är svårt att få nog av hundträning, och mitt tankesätt gynnar nog Zixten otroligt mkt och ger honom ett berikande hundliv. För jag tycker verkligen att det ska vara kul och spännande att äga en hund!
Så för er som vill ha ut mer av er träning och få tips på hur man tränar med klicker och positiva metoder så rekomenderar jag att prenumerera på Canis. I detta numret står det bla annat om hur man låter hunden hjälpa till med tvätten (och jag har sj försökt med detta tidigare och efter att ha läst denna artikel fått massor av tips på hur jag ska gå vidare), och hur man tränar den omotiverade hunden! Ska bli så spännande att läsa denna tidning! Å det är ju så mysigt att krypa ned under täcket en sådan här kall vinterdag och bli inspirerad =)

2 kommentarer:

  1. kul att du oxå fastnat för Canis-träningsupplägg... dock har jag inte deras tidning (får ju brukshunden o hundsport) men köpt flera av canis böcker o träningsgrejor... supernöjd...

    SvaraRadera
  2. Jag tycker att det har blivit roligare att träna på detta sätt och sedan tar det ju ett tag innan man lär sig ordentligt men jag känner att vi kan vara på rätt väg iaf. =) Brukshunden har jag också så det är alltid lika kul när man får hem lite hundläsning i brevlådan =)

    SvaraRadera