måndag 20 februari 2012

Idag shoppar jag böcker =)

Kontaktkontraktet : en bok om människans samspel med hundenLydnadsträning i teori och praktik

Om man inte kan ta sig till bokrean fysiskt så kan man alltid shoppa via internet, men tyvärr var ju inte de böckerna jag ville ha på rea men jag har lärt mig att det är bättre att köpa det man verkligen vill ha å få lite färre saker, än att handla massor av onödiga grejer bara för att det är billigt.
Jag ser verkligen fram emot att få hem dessa böcker, ska bli så spännande att se hur man tränar lydnad enligt canis filosofi med klickerträning som grund. Eva Bodfäldts bok kontaktkontraktet har ju gjort succé och det som intresserar mig mest är skvallerträning, så det kapitlet kommer läsas mycket noga ;)

Det känns verkligen som att jag håller på och utbildar mig till en bättre hundtränare under Zixtens liv, och jag letar ständigt efter ny hundkunskap. Det bästa är att jag och Zixten gjort och lärt oss så mkt mer än vad jag någonsin kunnat drömma om för 2 år sedan! Jag är så nöjd med min hund och känner verkligen att jag har en hund som passar mig! Om jag hade fått välja hundras igen hade det utan tvekan blivit en labrador igen. Jag undrar hur många hundägare där ute som verkligen känner så, jag hoppas iaf att det är många!

Nu ska jag lusläsa lite i de hundböcker jag redan har samt fundera på vad jag vill ha ut av kvällens träningspass i Munkedal (ikväll är det ingen kurs utan egen träning som gäller med Råhagen Bhk). Zixten har dock varit väldigt trötter så jag får först checka av om hans ens kommer orka med att träna ikväll, men det visar sig om några timmar =) Oftast är det så att han bara behöver sova middag för sedan är han busredo igen ;)

Labbelove ;)

2 kommentarer:

  1. Lydnadsträning i teori o praktik är min "bibel" vad det gäller lydnadsträning (o nästan all hundträning faktiskt)

    Den kommer du ha mkt nytta av men orka läs de första 2 kapitlen noga, ca 250 sidor... torr teori men matnyttig till tusen...

    SvaraRadera
  2. jag tänkte försöka läsa den från pärm till pärm, iaf i början av boken, å sedan när d handlar om lydnadsmomenten tänkte jag mer skumma igenom å ha som uppslagsverk.
    Roligt att du gillar den =)

    SvaraRadera