tisdag 21 februari 2012

Härlig förmiddagspromenad =)

Det blev en runda upp till Kurveröd -> Sandersdalar-> Sandersdalsskolan och hem. Så nu har vi fått en timmes promenad i solen! Helt underbart! Nu är Zixten trött och har lagt sig i sin hundsäng, den är riktigt skön att ligga i och ibland delar vi på vovvesängen men just nu lockar soffan mer för mig ;)

Det blev ingen ridhusträning igår då jag tyckte att både jag och Zixten var för trötta, men en timmes promenad med Freja&Cattis blev det iaf trots regn å rusk. Imorgon förmiddag blir det nog en liten promenad och träning med uddevallahundar å på kvällen bär det iväg till vettis för att kolla analsäckar och tassar. På torsdag ska vi sova över hos Zixtens mormor och morfar så att vi får lite miljöbyte, och på lördag blir det utflykt med Frejis. En ganska go hundvecka för Zixite tror jag =)

Jag har tagit en liten paus från klickerträning vid hans måltider och istället skvallertränat lite på våra promenader. Idag skvallrade han på två katter som satt bara någon meter från honom, första katten var ganska intressant men när han förstod vad jag förväntade mig av honom kunde vi gå förbi den utan problem, sedan dök nästa katt upp och den brydde han sig knappt om så skvallerträning fungerar hur bra som helst för oss! Ett antal hundar har vi hunnit skvallra på också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar