söndag 19 februari 2012

Taggade inför våren!!!

Trött efter en promenad till Lindesnäs
Det kanske inte syns på bilderna men vi är superladdade inför våren och allt som kommer med den! Jag har lagt viltspårskurser på hyllan ett tag och tänker istället satsa på lydnad och kontaktövningar. Jag pratade precis med instruktören som vi kommer ha på Uddevalla Bhk och det känns superbra att verkligen få komma igång och få hjälp med diverse moment, dessutom verkade hon träna med klicker vilket är ett stort plus då jag själv blivit så klicker-frälst!

Förutom att gå klart allmänlydnadskursen i Munkedal (som vi går nu) och grundkursen med viss tävlingsinriktning i Uddevalla så tänkte jag även anmäla oss till en rallylydnadskurs på Råhagen. Jag tycker att rallylydnad verkar vara kul och tror att vi kan behöva gå något där vi bygger upp ännu mer kontakt mellan oss, + att rallylydnaden känns lite mer avspänd att träna än vanlig lydnad. Vi får se om jag har rätt ;) Jag tror iaf att det kommer att bli en toppenvår med roliga kurser och hundmöten.

Så här trötta var vi igår
Nu är helgen snart slut och jag hoppas att ni haft en kanonhelg å gjort roliga saker med era vovvar. Själva har vi varit uppe på Bulid som är ett bra område med många ängar så Zixten fick vara lös i nästan en timme och vi apporterade, körde lite uppletande och inkallning. Idag åkte jag till landbadet och mötte upp mina föräldrar där för att sedan gå en promenad till Lindesnäs. Zixten blev rejält smutsig under magen så han har fått sig en dusch, men jag tror nästan att han skulle behöva en till för all smuts gick inte bort men först ska han få sova ut i sin favoritfåtölj =) Under tiden han vilar sig hinner jag att utvärdera vår träning under veckan =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar