onsdag 1 februari 2012

Har nu anslutit mig till Munkedals BHK!



Flera dagar i veckan spanar jag runt bland olika brukshundsklubbars hemsidor (och även privata hundtränares) och då fick jag se att det skulle gå en allmänlydnadskurs i Munkedals ridhus nu i februari! Himla kul att hinna gå en kurs inomhus innan vårens kurser utomhus drar igång!

Jag ringde och pratade med instruktören igår å fick reda på att träningen kommer att anpassas individuellt efter hundarnas förutsättningar, så även om vi kommer köra samma moment så kommer det att krävas mer av vissa hundar. Jag sa till instruktören att hon gärna får vara lite extra petig med mig ;) 

Ikväll är det sista tillfället på klickerkursen så nästa vecka har vi faktiskt ingen kurs att gå på! Men vi får se till att hitta på något med andra vovvar hemmavid istället =)

Bilderna visar Zixten i vår nya soffa, himla go tycker han att den är =) Å han har lärt sig att divanen är hans plats ;)

2 kommentarer:

  1. Va kul att ni ska gå kurs! Härligt att vara i ridhus också.
    snygg soffa ni har införskaffat! Med ett eget Zixten hörn. *ler*

    SvaraRadera
  2. Ja det ska verkligen bli roligt att få träna inomhus, ser det som positivt att vänja honom vid ridhus utifall vi någon gång skulle komma att tävla i ett sådant =)
    Hehe jajamen, Zixten har funnit sin plats (eller vi har funnit den åt honom kanske man kan säga).

    SvaraRadera