söndag 5 februari 2012

Experiment - passa annans hund =)

Freja som valpi
Puhh idag har jag varit helt slut efter att ha haft hand om två vovvar! Men d har varit intressant och lärorikt åxå, å jag har fått mig en liten aha-upplevelse med att Zixten måste vänja sig vid att umgås lite lugnare med andra hundar inomhus. Han var väldigt intensiv och ville vara med Freja hela tiden! Stackars Freja försökte gå ifrån honom en gång så jag fick hålla i Zixten lite så att hon kunde luffsa fram såsom hon ville =) Men mkt lek och bus blev d också å min säng flyttade sig minst en meter när de hoppade upp i den!

Zixten har blivit en gaphals å skäller en hel del bland hundar han känner, å skällde gjorde han även idag. Jag får försöka komma tillrätt med detta för d är ganska jobbigt att lyssna på hans superdova skall!

Under leken med Freja så råkade Zixten slå i sin haka i köksbordet så han har blött ganska mkt, å sedan råkade han hoppa upp å slog i sin näsa så han fick ett litet jack där med! Herregud alltså vad den hunden skadar sig, även om d inte var något superallvarligt så gör d ju lite ont i mitt hundmammahjärta men Zixten sj verkar inte bry sig det minsta =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar