söndag 22 januari 2012

Söndagsbesök!

Snodde denna fina bild från Cattis Facebook
Av Freja, Cattis å Niklas! (Lennart var åxå med). Vi tog en promenad på 1 timma sedan var både killarna å vovvarna trötta, jag å Cattis tröttnar ju aldrig på att tjöta om hundar men eftersom killarna var med så fick jag verkligen bita mig i tungan ibland å prata om lite annat här i livet åxå ;) Inte helt lätt när hela ens hjärna är inprogrammerad "hund, hund, hund"!

Vi provade att jag höll Freja under en liten del av promenaden, å nästa gång kanske Cattis kan ta Zixten - d vore kul att se hur d funkar iaf =) Men det är inte helt lätt att hålla i våra jättar nu när det är halt ute så jag önskar att snön kan försvinna å att vårkänslorna, som jag hade tidigare, kan titta fram igen ;)

Igår var jag och Cattis med våra vovvar på en liten privat hundträff genom forumet Uddevallahundar. 2 andra tjejer dök upp med sina vovvar så det blev ju lite träning, så himla nyttigt att de får vara bland nya hundar, man träffar nya hundar alltför sällan egentligen! Men förhoppningsvis kommer det bli mer av den varan nu i vår när det drar igång nya kurser å sedan finns det arrangerade hundpromenader i både Vänersborg (http://www.elsasvardagslydnad.se/) och Färgelanda (http://www.fargelandabhk.se/) så vi har lite att sysselsätta oss med om vi bara vill å orkar =) Just nu känner jag verkligen att min ork börjar försvinna så nu ska jag krypa upp i sängen å kika på något program som för en gångs skull inte handlar om hundar (hör å häpna!!!) hehe.

Hade gott =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar