måndag 9 januari 2012

Jag ser det snöar jag ser det snöar...

 ...Det var väl roligt? Jag tror iaf att Zixten tycker det för nu kunde han spåra bättre i skogen och bita på frusna pinnar! Glädje är verkligen ingenting som behöver köpas för pengar när det gäller min hund, synd att det inte vore så med fler människor åxå för då kanske vi hade sluppit alla hundar i dyra märkesväskor ;)
För det är ju ganska konstigt egentligen att ha en hund som accessoar, att bära en hund under armen som om den vore ett armband å inte ett djur med motions- och aktiveringsbehov. Som tur är så finns det väldigt få sådana accessoarhundar i Uddevalla =)


 Min hund är verkligen ingen man bara slänger under armen och bär med sig, men det hade varit roligt å se någon göra ett försök ;) Zixten har tidigare varit en ganska så kraftig herre på (som mest) 43 kilo! Lennart brukar säga att Zixten är en jättelabbe och det får jag nog hålla med om med den vikten. Men att vara tjock är ju inte bra för leder (å en massa andra saker) så jag har försökt att banta ner honom lite, hur mycket han väger nu det vet jag inte men ser han inte lite mer slimmad ut tro? En midja kanske ni skymtar iaf =) Jag får väl väga honom helt enkelt och se om bantningen burit frukt.


Ikväll är det träning i Munkedals ridhus. Det blir första gången som jag och Zixten provar på att träna ett ridhus med andra vovvar så det ska bli spännande att se vad han tycker om det =) Kompisen Freja ska givetvis åxå med vilket känns skönt, hon är ju Zixtens väktare =) Å det är alltid roligt att träna med någon man känner, och förhoppningsvis så kan vi kanske göra någon övning ihop med de andra människorna där åxå (eller hundarna menar jag ju ;) ).

Måste bara visa 2 morgonbilder på Zixen när han ligger på mina ben, hur mysigt som helst! Love him <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar