torsdag 12 januari 2012

Hundrastare sökes till människoälskande labbepöjk!

Jag har en labradorpojk på snart två år som söker efter någon hundälskare som tar ut honom på en promenad någon gång mellan kl 11-13 ca 3-4 vardagar i veckan. Jag vill att du har positiva metoder och är van vid stora hundar. 

Jag ser gärna att du kommer hem till oss alternativt att han får vara hos dig dessa dagar. Pris kan vi diskutera efter vad du har att erbjuda. Vi bor i Uddevalla.

Skicka gärna ett mejl till mig och berätta lite mer om dig själv, vad du har för hundtänk och hunderfarenhet samt vad du har att erbjuda. 

Mvh Annelie

Idag har jag lagt ned en timme på att leta efter olika potentiella hundrastare till Zixten. Jag har hittat några intressanta som jag tänker ta kontakt med men jag kom ju även på att jag själv kan lägga ut en annons så får jag se om någon nappar på den! Jag vill ju hitta en person som har liknande hundtänk som jag och att kontakten mellan den personen å mig funkar bra. Jag har några månader på mig så håll tummarna (och tassarna) för oss nu ;)

Jag har nämligen fått ett vikariat på 39 timmar/veckan i ett år å därför behöver jag någon som kan hjälpa mig med pojken. Morsan har sagt att hon kan ta honom ibland och jag själv har möjligheten att ta en långlunch samt flextid, å Lennart har åxå flextid samt slutar tidigt på fredagar + att han har en friskvårdstimma att ta ut så några dagar kan vi nog fixa ihop själva men det vore så himla gött att hitta någon som kunde hjälpa oss några dagar iaf. Det känns ju tröligt om jag skulle behöva åka hem varje dag på lunchen, då behöver jag jobba väldigt långa dagar + att jag gärna vill vara på jobbet å närvarande där. 

Men jag tror allt att det kommer att ordna sig för oss =) Det funkar ju för flera tusentals andra hundägare i Sverige så då borde väl vi åxå kunna lägga ett fint pussel ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar