torsdag 12 januari 2012

Hundpromenad i klickerns tecken!

(Bilderna har inget med texten alls att göra men var bara tvungen att visa när Zixten "låste" in Lennart på toaletten höromkvällen ;) )

Vid 15-tiden tog jag och Zixten annorlunda promenadväg och jag kände vårkänslor! Solen sken och gräsmattorna är redan gröna (eller kanske är det så att de aldrig hunnit skiftat färg men skit samma) å det kändes som om all min energi som jag tappat bara kom tillbaka! Så underbart!


Vi var på lektionstillfälle 1 på klickerkursen igår så idag gjorde jag min läxa å tog jag 3 små pauser på promenaden och klickade lite när han tog ögonkontakt med mig. Under en av pauserna var det en liten chiahuahua ute å gick med en tant och jag stod helt stilla för att invänta att Zixten skulle titta på mig, men tantan trodde nog att det var en invit för dem att komma fram för hon frågade om de fick hälsa medan hennes lilla vovve drog febrilt i kopplet. Hon sa även att eftersom jag har en golden så går det väl bra att hälsa för dom är ju så snälla! (Jag fick poängtera att det är en labbe hon stött på å då sa tantan att labbarna är väl lika snälla dom, å det kan jag ju inte annat göra än att hålla med hihi.) Eftersom att Zixten satt fint vid min sida och tittade på mig så tyckte jag att de kunde få hälsa, annars är jag väldigt strikt med att han inte ska få hälsa på andra vovvar som vi inte känner men det brukar gå bra med små vovvar å så även denna gång =) Zixten blev jätteglad över att få hälsa på den lilla vovven å han la sig ned på backen med viftande svans å sniffade chiahuahuan mellan benen. Han är så go med små vovvar! inte alls lika brötig som när han hälsar på stora. Det värmde i hjärtat att se dessa vovvar hälsa så fint på varandra =)

Klickerkursen igår var givande trots att jag hållit på lite med klicker innan. Men jag fick lite tips och nya infallsvinklar, å jag kunde även jobba med Zixten lös trots att instruktör Susanne stod bredvid som han annars gärna hoppar upp på! Han var lite skällig mot Freja men jag hoppas att han lugnar ner sig tills nästa gång =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar