lördag 7 januari 2012

Att "träna hund" innebär pappersarbete visste jag inte ;)

Hej på er denna lördag i detta trista väder med glashala vägar! Vår förmiddag började med att jag å Zixtie åkte ner till Freja och gick en promenad på 1 och en halv timme i södra Uddevalla. Dock kom vi inte särskilt långt eftersom vi fick gå vääldigt sakta, vi lyckades dock undvika att ramla så jag är glad för det =)

Jag hade tänkt att spendera eftermiddagen åt att fortsätta mitt arbete med att plöja igenom dessa böcker som behandlar ämnet "lydnad" å framförallt momenten i klass 1, jag vill jämföra tips och sammanställa steg för steg träning. Jag har börjat med en träningspärm där jag skriver upp bra saker att komma ihåg samt hur det går för oss, himla bra tycker jag att utvärdera! Men att det var så här mkt administrativt arbete bakom att träna hund hade jag ingen aning om för ett år sedan =) Men jag tycker att det är roligt att lära sig mer och inhämta kunskap. Men då jobbet ringde akut så får jag rycka in några timmar ikväll å jobba istället så då måste jag hinna med att ta en runda med Zixten innan dess för Lennart är sjuker... Gud vad jag längtar tills han är frisk å kan hjälpa till igen! Det blir många timmar som jag spenderar utomhus nu när han är sjuk å visst känns det hälsosamt men det hade allt varit skönt att bara få läsa en av dessa hundböcker i lugn å ro någon timma. Jag satsar på det imorgon istället ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar