söndag 8 januari 2012

Allmänlydnad fortsättningskurs!

Jag har verkligen varit dålig på att uppdatera vår utbildning och vilka kurser vi faktiskt gått under hösten! Ska försöka hinna med att skriva om dem för vi har hunnit med en hel del tycker jag =)

Vi gick en allmänlydnad fortsättningskurs på Råhagen Bhk.
Instruktör var Yvonne och hennes dotter Jessica var hjälpinstruktör.
Antal tillfällen: 8 st. (Men vi fick ytterligare ett tillfälle i stan samt ett tillfälle ute i skogen, snälla kursledare kan man säga =) )
Avgift: 560 kr.

Jag tycker att Zixten utvecklades mkt i inkallningsträningen och han tog mkt mer kontakt med mig än vad han gjort tidigare. Stadspromenader går hur fint som helst och hundmöten klarar vi idag av (för ett år sedan vände jag ofta helt om när det kom en annan hund emot oss på gångväg). Enda nackdelen med denna kurs var att den i stor sätt var samma hundar med som vi träffade på grundkursen och Zixten hade nog behövt att öva med lite nya hundar, men det kommer nog på nästa kursvi går =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar