fredag 6 januari 2012

Upptäcksfärd igår å träning med Freja idag

Kommer du snart eller? (tänker nog Zixtie)
Jag försöker variera Zixtens aktiviteter så att han får lite av varje, så igår åkte jag till stigarna bakom rimnershallen å tog en annan väg än jag gjorde sist å hittade nya mysiga stigar! Det som är så mysigt med att ha hund är att trots att jag bott i Uddevalla i hela mitt liv så hittar jag fortfarande nya ställen jag inte har varit på!

Idag kom Freja på besök ( Å Cattis med såklart) och vi var ute tillsammans i över 2 timmar! Alltså tiden går så sjukt fort när man träffas och ska promenera å träna! Men när man kommer hem känner jag mig helt slut och utpumpad på energi, å Zixten med för den delen.

Träningen var bra idag, Zixten var fokuserad å hade roligt. Lite lek (ofrivillig från vår sida) hann vovvarna med också. Vi har tidigare varit lite oroliga för att om de leker så kanske de inte lyssnar på oss sedan utan bara förväntar sig lek hela tiden, men jag efter idag så känner jag att jag vågar låta dem leka någon gång ibland iaf.
Ha en underbar fredag i detta fina väder!
Vi hittade ett pippi-träd, kanske finns det någon sockerdricka i?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar