söndag 11 december 2011

Zixten på gammeldags jultorg idag!






 Idag har jag gjort julköttbullar till Zixten som han ska få på julafton, men han fick sig en liten smakbit redan idag :D

Passade på att göra en tandvisning med!

Love <3
Sedan promenerade vi ner till stan och gick på julmarknaden å både Zixten och husse var lugna :) Det var mycket folk å många vovvar men Zixten höll sig intill mig och vi fick mycket beröm av förbipasserande. En man tyckte att jag hade bra pli på min hund haha (han ska bara veta!) och en dam gick förbi oss och tyckte att jag hade en väldigt duktig hund. Jag blir så glad när folk berömmer oss för jag lägger ner mycket tid på Zixten å då är det roligt att andra ser att han är duktig. För det är duktigt att ha en hund som inte gör utfall mot andra vovvar å klarar av att gå igenom täta folkmassor trots att folk håller en korv med bröd i handen, å kan sitta stilla trots att en häst går förbi och bajsar. 
Jag tappade min vante med "flit" och så fick Zixten ta upp den till mig, detta lilla trick uppskattade våra åskådare =) Det kom även fram en dam och skrattade gott åt Zixten som bara hade ögon på min lussebulle, och Zixten hoppade inte på henne! Helt otroligt för annars är han ju som en jäkla känguru!  

Sedan jag skaffade Zixten har jag börjat se alla sådana här situationer som träning och jag är väldigt nöjd med dagen! Nu ska jag åka på knytjulbord med många goa tjejer å Zixten ska få vila hemma med husse!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar