tisdag 13 december 2011

Lucia!


Lucka nr 13 - en tuggsko!

Idag är det Lucia och vi har försökt att ha lite lussestämning, på förmiddagen så kom mina föräldrar förbi och jag bjöd dem på lussefika. Zixten fick träna sig på att försöka vara lugn och jag måste säga att även om han blir ivrig så lyssnar han ändå på mig när jag säger till honom. Ett sådant grönt galler som syns i bakgrunden på bilden är en superbra grej att ha när jag har gäster för då kan jag avspärra ett rum men Zixten kan ändå se oss! Förutom fika med mina föräldrar så har vi hunnit med en stunds lydnadsträning på baksidan samt en promenad bort till affären där vi träffade på en tant som pratade med Zixten å undrade om han ville följa med henne hem och äta tomtegröt (jag verkade inte vara bjuden hehe). Zixten hoppade inte på tanten vilket ytterligare är en seger! Han har klarat av fler ggr nu de senaste dagarna att främmande människor kommer fram till oss å står nära utan att han vill ha någon kontakt med dem. Jag blir så glad! Nu ska jag åka iväg och jobba ett kvällspass så kommer snart Lennart hem till Zixten så får ha en grabbkväll =)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar