söndag 18 december 2011

Julstämning i labbens hus

Nu var det några dagar sedan jag skrev så nu är det verkligen på tiden =) Vi har haft en ganska lugn vecka, ingen hundkurs eller någon speciell träning utan vi har fokuserat på att få till lite julmys hemma. Vi köpte en liten minijulgran till Zixten i veckan och hängde i julpynt som han kan äta upp i januari när det är dags att plundra granen =) Det är ben som är böjda med röda och gröna grejer runt sig, kostade 19 kr för 2 stycken på djurmagasinet (jag fastnar ju såklart för sådana här grejer).

Sedan har jag handlat 2 julklappar till Zixten i veckan som han ska få på julafton =) Jag tycker att det är minst lika roligt att ge som han tycker om att få, så det här med julklappar till Zixten glädjer mig minst lika mycket!

Idag har det varit en riktigt fin söndag med solsken! Jag är så himla glad för detta höstväder och passade på att ta en timmes promenad längs med Uddevallas hamn idag (tillsammans med Ziten såklart), å när vi promenerade så slog det mig att det är så underbart att fortfarande kunna ta sådana här långpromenader för förra året var det inte lika lätt att ta sig fram i all snö. Självklart saknar jag snön lite grann för jag gillar ju att åka pulka och låta Zixten leka i snön å spåra. En annan sak som är bra när det är mycket snö är när jag går i skogen och har Zixten lös - då kan jag ju se om någon annan gått där innan mig eller om vi är ensamma =)

Ha nu en riktigt fin fjärde advent så ska jag försöka fota lite fina bilder på Zixtie och lägga upp i veckan =)

Lucka nr 16 - en storfavorit med pipis i!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar