tisdag 6 december 2011

Santa Claus eller Zixten?

Zixten är det såklart, min alldeles egna lilla tomte! Jag köpte tomteluvan till honom igår och inser att den är för liten för hans stora huvud, men så länge han var still så gick det bra =) 


Han var ju inte överförtjust i att ha en luva på huvudet men när jag la ut en godis på golvet så visste han att han skulle få den om han inte krånglade. Kanske ett tips jag ska ta med mig när vi ska göra andra saker han inte gillar såsom kloklippning. 











Idag kom snön även till Uddevalla och Zixten tyckte att det var spännande att sniffa i den! Några kortare promenader har det blivit samt ett väldigt kort lydnadspass. Han har varit ganska trött och sömnig idag så då har det passat bra med en slappdag =) Kanske blir det mer bus när husse kommer hem från jobbet!   


Jag gömde hans julkalenderpresent utomhus på vår baksida idag men han hittar ju den så snabbt när jag bara lägger den på backen så jag tror att jag ska knyta fast den i en buske eller något så att han får kämpa lite för att hitta den å få loss den. Jag kanske provar detta imorgon =)


Ha en go kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar