lördag 3 december 2011

Ny skogsväg + oväntat besök!

Zixten väntar på att få spåra godis!

Idag slutade jag jobbet kl 13.15, med andra ord en perfekt tid för att hinna hem och gå ut med Zixten innan det mörknar. Jag tog en kort liten biltur och hittade nya stigar i en skog! Jag älskar att åka på en liten upptäcktsfärd och trots att jag har bott i Uddevalla i 22 år så upptäcker jag fortfarande flera nya mysiga ställen att promenera på, allt detta är tack vare Zixten såklart för annars hade jag inte haft denna upptäckarlust =) I skogen la jag ut ett jättekort godisspår medan Zixten fick kommandot ”stanna kvar” medan han satt ner okopplad. Jag tycker det är bra att hitta på små aktiviteter så att han hela tiden undrar ”vad ska vi hitta på härnäst?”.
Efter skogsturen (där han fick springa lös) åkte vi till Ica Spara och gick en kort promenad, sedan fick han vänta i bilen medan jag handlade och sedan åkte vi hem å vilade i sängen =) Jag har en liten tv i sovrummet som jag tittar på ibland och Zixten tycker det är mysigt att lägga sig på sängens fotända, igår kväll somnade han med huvudet mot min fot =) Han är allt en trogen vän min labbebjörn.

Zixten väntar medan Lennart gömmer adventspresenten

Nu har vi precis kommit in för kvällen från en långpromenad, härligt tycker vi! På promenaden kom en chow chow springandes fram till Zixten (eller springandes och springandes, iaf så snabbt som en chow chow kan ta sig fram hehe). De hälsade fint på varandra nos-mot-nos och sedan gick chow chown iväg och luktade i gräset, Zixten tyckte dock att de kunde leka lite ;)


Nu har Zixten fått öppna tredje adventspresenten och han ligger nu i sängen å piper för fullt! Ett lyckat köp helt enkelt =)
Lucka nr 3- en korv som piper!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar