fredag 2 december 2011

2 December- hundmötesträning idag!

Zixten har hittat paketet och väntar på att få det =)
Yes idag skiner solen! Glad jag blir =) Idag blir det hundmötesträning uppe vid Hovhultsskolan så då är det gott om det inte regnar. Jag har gått med i ett forum som heter "Uddevallahundar" och där kan man diskutera hundämnen eller bestämma mötesträffar, och idag har Cattis lagt ut på forumet att hon vill träna möten så jag hoppas att vi blir några stycken så att det blir lite utmaning för vovvarna (och ägarna med för den delen).

Min snälla pappa kör upp mig och Zixten till träningen, och efter träningen går jag och Zixten hem till mina föräldrar och äter middag, inte helt fel en fredagskväll =) Det får bli lugna puckar ikväll eftersom jag börjar jobba 6.45 imorgon.  

Idag gömde jag Zixtens paket i tvättstugan, där har jag aldrig gömt något förr så jag tänkte att det kunde vara kul för honom att leta på något nytt ställe. När han hade hittat paketet så tog jag kortet t.v. men Lennart tyckte då att jag var lite taskig som inte lät Zixten få äta upp godbiten på en gång! Men jag tycker att det är bra att bygga upp hans tålamod för han vet ju att han kommer att få den tids nog =) Jag tror att detta tänk med att han får vänta lite innan han får sin belöning är ett bra tänk att ha för framtida tävling, för där tar det ju lång tid innan jag kan belöna honom ordentligt.

Lucka nr 2


Ha en go fredag nu allesammans!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar