torsdag 24 november 2011

Zzzzixten är trööötter

Hej alla denna torsdag! Nu är snart veckan slut för de flesta som inväntar helg, för mig är det tvärtom då jag varit ledig i veckan och jobbar i helgen, så jag har fått passa på att ta vara på veckodagarna =)

Idag har vi åkt till kommunens lantgård Emaus tillsammans med Freja. Vi övade på att gå förbi hästarna samt att promenera tillsammans, sedan gick vi till en fotbollsplan och övade lite lydnad.

Cattis filmar ibland sig själv då hon övar med Freja och detta ska vi försöka hjälpa varandra med någon dag =) Himla bra idé tycker jag så att man får se sig själv när man tränar med hunden, kanske gör man en massa tabbar utan att veta om det? =)

Efter detta åkte vi hem till Freja för att öva att ha dem tillsammans inomhus. Det var första gången Zixten var där men jag tycker ändå att det gick bra, Cattis gav honom ett ben så då blev han lugn.

Det har varit intensivt för Zixten med all träning så han är supertrött. Jag har låtit honom vila hela kvällen (han följde inte ens med och hämta pappa Lennart från jobbet) och han ska få ta det lugnt imorgon också förutom att vi ska hem till mina föräldrar på kvällen (kanske inte blir så lugnt trots allt hehe.)

Jag har iaf inte märkt att Zixten har blivit stressad eller så av detta för jag försöker låta honom vila mkt när vi är hemma, men jag ska ändå försöka sprida ut våra aktiviteter lite bättre så han får en vilodag emellan allt ståhej.

Godnatt från oss <3

1 kommentar:

  1. Duktiga, söta Zixten var jätteduktig här hemma! :) Men Freja sov bara ca 1h efteråt sen var det full fart igen.. hmm... ;)

    SvaraRadera