måndag 28 november 2011

Zixtens helg

I lördags när jag jobbade roade sig Lennart med att göra en djävulshund av Zixten som kanske inte var riktigt lika road av idén =)

Jag har inte tränat någon lydnad alls med Zixten i helgen för det blir mer av det till veckan och jag tror att det är bra att han får en paus så att allt han lärt sig får smälta lite. Det är intressant med inlärning tycker jag för när man övar intensivt i några dagar så kommer man till en punkt då man känner att det inte går att lära in mer (gäller ju väldigt ofta för människor som pluggar hårt inför en tenta) men om man sedan tar en paus och återupptar träningen vid ett senare tillfälle så går det oftast kanonbra! Så brukar det vara för oss iaf. 
I går innan jag åkte och jobbade på kvällen så donade jag med Zixtens julkalender, vi har hittills fått upp 22 stycken så nu är det bara två kvar som behöver fixas. Zixten tyckte det var väldigt spännande med alla paket och luktade noga på alla paketen, han vet nog redan innehållet hehe. Det ska bli så mysigt på torsdag när han ska få det första paketet, jag har tänkt gömma paketen både ute och inne så att det blir en rolig aktivitet av det hela =)

Medan jag jobbade åkte Lennart och Zixten till Färgelanda och busade på landet. Zixten sprang lös på gärdena där och hade det allmänt gott som lantisvovve ;) Jag hade gärna varit med för jag trivs så gott på landet, men förhoppningsvis så åker vi dit någon dag innan jul så att vi kan busa lite i snön (om det nu kommer någon).

Ha en go start på veckan!

1 kommentar:

  1. Hej Anni!
    Jo helgen i Rom var hur kul som helst!! Jag tror att du hade gillat stan massor för vart man än gick fanns massa historia och på nåt viss kändes det som att man blev en del av den bara av att vara där. Sen var maten kanon och modet...suck :D Men det var lite dyrt så vi shoppade inget.

    Hoppas att du har en fin vecka! Jag ser fram emot jul och ska nog försöka mig på att göra lite julgodis till helgen.

    Stor kram! Syrran

    SvaraRadera