söndag 6 november 2011

Tassvård =)

Nu börjar vintern närma sig och om man bor så till så att kommunen saltar vägarna man går på så kan ju hundarna få en del problem. Zixten fick väldigt dåliga tassar förra vintern (torra tassar med sprickor i är inte så trevligt) så denna vintern vill jag verkligen försöka förebygga detta. Jag har tidigare använt vanlig tassalva från apoteket samt försvarets hudsalva och det funkar inge vidare då Zixten tycker att dessa salvor smakar mumma och hellre slickar upp dem. Vi har även provat ett spray (Strandbodarnas impregnering) men detta spray hjälper inte att läka sprickor så nu har jag gått vidare till PROB tassalva som säljs på Hasselbergs djur och fritid. Jag har använt den några gånger men målet är att använda den varje dag nu när vädret börjar bli sämre. Om salvan kommer läka hans sprickor vet jag inte än men Zixten slickar inte upp denna salvan så det är ju en bra början iaf + att den är väldigt dryg. Så nu får ni hålla tummarna för att Zixtens tassar ska vara fina i vinter =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar