lördag 5 november 2011

Det verkar som att Zixten övar på sin debut!

(Jag får varna känsliga läsare som tycker det är äckligt med naturliga saker.)

Innan jag skaffade hund så funderade man ju lite på om han skulle ha en tik eller en hane. Tikar löper ju som de flesta vet och i perioder kan det ju bli lite kladdigt. I och med att jag valde en hane så har vi ju sluppit det där kladdiga - framtill nu!
Zixten har ett eget täcke som han ibland juckar på och idag fann jag honom efter att han hade juckat liggandes med täcket under sig samtidigt som han håller fast det. Jag funderade lite på om han visste att efter hanen har juckat på tiken så sitter de ihop en stund och att det är något sådant som han övar på (jag vet att det låter lite crazy).

Efter att Zixten var färdig med sin ceremoni så gick han och la sig vid halldörren på rygg. Då såg jag att han hade något vitt på magen och eftersom det var lite mörkt i hallen just då så trodde jag att det var bomull och tänkte ta bort den, men ack så fel jag hade! Jag kan säga så här att idag har kladdet även kommit in till oss trots att vi har en hane.

(Bilderna som är i detta inlägg har inget med texten att göra, det är ju trots allt en barnvänlig blogg ;) )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar