måndag 7 november 2011

Jag är världens tråkigaste matte...

 ...enligt Zixten de här senaste dagarna. Han har verkligen gjort allt i sin makt för att försöka få igång mig, han har buffat på mig, slickat mig i ansiktet och gnytt sorgligt. Som tur är börjar jag återhämta mig från den äckliga influensa-magsjukan så idag plockade jag fram lite leksaker så att jag och Zixten kunde träna lite. Bland annat fick de rosa ljuslyktorna fungera som godisgömma, och de två bollarna på fatet kastades åt två olika håll medan Zixten fick ligga still och invänta kommando till vilken han skulle hämta.



Jag måste säga att det tråkigaste med att vara sjuk när man har hund är att man inte orkar ha skoj ihop, jag har verkligen saknat att få busa och träna med honom och se förväntan lysa i hans nötbruna ögon! Men nu hoppas jag hålla mig frisk en låång tid framöver så att vi kan ha riktigt skoj tillsammans igen =)

Igår kväll övergav Zixten sin hundsäng för en något större säng, men jag blev inte riktigt nöjd över hans byte så vi fick byta tillbaks igen =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar