tisdag 8 november 2011

Spakväll för Zixten!

hmm leversnittarna kan jag ta men släng det andra.


Igår tänkte jag att vi skulle ha en riktig skönhetsgenomgång för Zixten; idominsalva på armbågarna, öronrengöring, tassalva, tandborstning och kloklippning. Som ni kan se av bilderna att döma så var inte Zixten helt förtjust =) 
Bäst jag gömmer mig

Åh vad det är synd om mig.

Vi fick smort tassarna och armbågarna men jag kunde inte hitta hans tandkräm så tänderna blev inte borstade (fick reda på att Lennart slängt tandkrämen). En klo blev klippt och det var en pärs kan jag säga! Vi får ta nya tag i veckan när Lennart kan hjälpa till.Öronrengöringen var också besvärlig och Zixten bokstavligt talat skrek! Vad drar vi nu för lärdom av detta då? Jo att vi behöver ha fler spakvällar så att Zixten lär sig att associera dem med något trevligt istället för att se på detta som en tortyrkammare! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar