tisdag 22 november 2011

Ny koja + adventskalender

Idag har Ziten hittat en ny koja att vila i =) Jag la filtarna under bordet då jag ville ha mina fötter på dem medan jag satt vid bordet men Zixten kom på ytterligare ett användningsområde hehe. Han ser så go och tjock ut från sidan som ni kan se.

Överlag har det varit en ganska lugn dag idag, en långpromenad vid lunch hann vi med på 1 timma och 20 minuter. Zixten fick springa lös så vi övade lite på att han skulle hålla sig nära mig och det gick ju fint =) Han fick även apportera min vante i skogen (man tager ju vad man haver till hands). På eftermiddagen åkte jag och min moder till torp för lite shopping, Zixten fick presenter till sin adventskalender =) 24 små paket med alltifrån leksaker till tuggben kommer han få innan julafton. Jag vet att han är en hund men jag tycker det är så mysigt att få göra det där lilla extra för sin vovve. Jag tänkte göra en liten aktivitet av detta genom att gömma grejen eller gå ett litet spår med presenten liggandes i slutet så att han får jobba för den =)

*Det är skoj att ha hund*

2 kommentarer:

  1. Suverän koja som Zixten har hittat! Mysigt med en liten kalender! Lycka till med att komma till "1:an", det kommer ni klara galant! Kul att läsa att du tränar med Cattis! Du får hälsa henne från mej (hennes gamla hjälpinstruktör).

    SvaraRadera
  2. Jag hoppas vi kommer klara av 1:an, tänkte gå en tävlingslydnadskurs till våren så då kanske jag får lite tips där =) Jag ska hälsa henne! Har tipsat henne om hundmötespromenaden på söndag åxå =)

    SvaraRadera