torsdag 10 november 2011

Morgonritual, framtidstankar och balans igen

Godmorgon allesammans! Jag hoppas att ni har sovit lika gott som Zixten, han har snarkat för fulla muggar inatt =) I några dagar förra veckan var jag sjuk och Zixten fick inte lika mycket stimulans som han vanligtvis får, detta resulterade i att han blev lite rastlös inne och gnydde på mig. Men nu är vi i balans igen med långa promenader och lydnadsträning så nu är han lugn som en filbunke igen. Även fast en del andra människor (som inte träffar Zixten så ofta) tror att han har väldigt hög intensitet så är han en väldigt lugn hund med oss, och inomhus är han hur lugn som helst så jag är så glad att han har återgått till detta lugn igen =) Jag har börjat fundera lite på vad vi ska gå för kurser till våren och mina tankar kretsar kring tävlingslydnad, denna kurs vill jag gå i första hand. Sedan vill jag gärna gå bruksspår (utifall lydnaden skiter sig så kan vi ju hålla på med detta) men om denna kurs inte skulle bli av är jag även sugen på rallylydnad. Ett annat alternativ är att gå på någon kurs som SSRK (spaniel och retrieverklubben) anordnar, exempelvis apporteringskurs eller viltspår. Det finns så många valmöjligheter och jag tycker att allt verkar så roligt så vi får nog testa på allt under Zixtens livstid. Det är väldigt skoj att äga en labbe för valmöjligheterna med dem är stora och de är duktiga på så mycket! <3 
Puss på dig mamma!

Vi får se vilka kurser som kommer att erbjudas till våren så jag får ge mig lite till tåls =) Jag har lagt upp lite bilder på vår morgonritual. Den brukar börja med att jag eller Lennart vaknar och börjar prata med varandra eller Zixten. Zixten tar ett varv runt sängen och slickar oss innan han hoppar upp och myser. Bilden till höger visar en trött labbebjörn efter morgonpromenaden =) Det är bra att han är trött idag för jag ska jobba kvällen och då blir han ensam hemma några timmar innan Lennart kommer hem, men idag tror jag han kommer att uppskatta att få lite lugn och ro =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar