lördag 19 november 2011

Lydnadsklass 1 tävling på Orust bhk!

Idag åkte Cattis och jag till Orust för att se på en tävling i lydnadsklass 1, dock var tävlingen försenad så vi fick titta på några från lydnadsklass 2 med, men d var bara roligt att få se det igen =) Det jag blev förvånad över var att domaren gav högsta betyg trots vissa missar, kanske såg han inte allt... Exempelvis var det en kvinna som tryckte en hand på hundens nos för att få den att stanna och en annan lurade sin hund att tro att hon hade godis i handen (medvetet eller omedvetet vet jag inte). En minnesrik deltagare var en liten flicka som kämpade på tappert med de olika momenten, man såg verkligen hur mycket hon älskade sin lilla hund =) Hon berömde den mkt och klappade den, vilket de vuxna inte gjorde med sina hundar undertiden momenten var igång men jag tyckte att hon var supersöt och duktig! Hon kan säkerligen gå långt om hon fortsätter. Det var en labbe med på tävlingen som var väldigt duktig men det var ett moment som var lite svårare, gissa vilket? Jo tandvisningen som jag också har problem med. Labben hoppade på domaren och ville pussas, men ägaren sa till domaren att kolla tänderna från sidan istället för framifrån och då gick det bättre. Min egen labbe låg hemma och snosade, bilderna visar hur det kan se ut när han är riktigt avslappnad =)

Jag hoppas att ni får en lika avslappnande helg allesammans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar