måndag 14 november 2011

Det tog ett tag att lyfta på benet =)

Den här bilden är tagen av min sambo när Zixten var 5 månader, så typiskt Lennart att ta ett kort när Zixten kissar men idag passar bilden bra in på det jag minns tillbaka på. Jag har aldrig haft en valp innan Zixten så jag visste inte när hanarna började lyfta på benet så jag hörde mig för lite med andra hundägare, vissa sa efter 6 månader till ett år, och jag väntade och väntade men Zixten tjejkissade fortfarande hehe. Men i våras så kom den första benlyftningen, lite skakigt och osäkert men ändå! Sedan dröjde det två veckor innan han lyfte på benet igen och så här höll det på ett tag att han lyfte ibland och sedan kunde det dröja några dagar. Nu är Zixten en stor pojke och lyfter på benet nästan jämt men det händer att han fortfarande kissar som när han var valp =)

2 kommentarer:

  1. Haha, så sött kort =)

    Enzo fyller snart tre och han kissar fortfarande som en tjej :P Han har faktiskt aldrig lyft på benet och kissat. Jimmy retar honom för det, men jag som haft hanhundar tidigare är enbart glad eftersom det innebär att han kissar 1-2 gånger per promenad istället för att stanna och kissa lite på alla träd, lyktstolpar osv. Fast det ser lite roligt ut såklart :P

    SvaraRadera
  2. Konstigt det där att vissa lyfter benet och andra inte, kan ju förstå om en kastrerad hund skiljer sig. Det är ju skönt att inte ha en hund som går runt och skvätter =)

    SvaraRadera