onsdag 26 oktober 2011

Nya grejer till pojken

Idag blev det en tur till torp (köpcentrum) för att handla lite vinterkläder till mig. Jag fick tag på en varm mössa (vilket jag inte ägt förut men insett att jag måste äga som aktiv hundägare) och en fleecetröja. Jag hade behövt handla betydligt fler saker till mig själv än så men av någon anledning är det roligare att handla saker till Zixten =)

Det blev mer känguruköttgodis och leversnittar. Två sådana där godishållare (eller vad dom heter) köptes också, samt en dummie utan sand i och en apportbock i trä. Jag har ju framtida tävlingsplaner så då måste jag ju äga en sådan. Jag tror att Zixten blev nöjd med sina nya presenter =)  

På vår morgonpromenad idag så träffade vi på flattarna Budda och Baloo (och deras ägare Cissi såklart) så det blev lite nyttig gratisträning där. På eftermiddagen följde sambon med ut på ett gräsfält och så fick han göra övningar med Zixten under tiden jag coachade honom. Väldigt roligt faktiskt =) På kvällningen tog jag och Zixten oss en tur upp till klubben för lite lydnadsträning och skotträning. Det var bra att ha två andra hundar som störningsmoment som Zixten inte hade träffat förut, väldigt nyttigt.

Imorgon kommer Sandra och Amber (en rhodesian ridgeback) hit. Jag tänkte att vi skulle göra lite roliga övningar och kanske lägga godisspår eller köra uppletande. Får se vad Sandra är sugen på också =)

Sov gott allesammans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar