torsdag 13 oktober 2011

Åh så go valpi!

Så söt!!!
Måndagen den 17 maj fick jag hem min fina goa krabat. Jag har aldrig haft valp förut så detta var ju något helt nytt, man var ju lite osäker som nybliven hundmamma i början och för Zixten blev det ju omskakande att flytta från sin mamma och sina syskon för att sova hos två främmande människor.

Ser ni hans leksakshund som han har lagt likadant som han ligger själv?
Vi lät honom inte sova i sängen för det hade vi ju bestämt oss för att inte göra (min sambo rättare sagt hehe) och det är något vi ångrar nu (eftersom han får vara i sängen idag hade det ju inte gjort något om han fick det då med). Av den lite äldre generationen får man ofta höra "låt aldrig hunden sova i sängen för då får ni den därför jämnan". Men ack så fel för Zixten tycker det är för varmt att sova i sängen nu när han är stor. Iallafall så fick vår lilla valpi ligga på golvet och gny, några nätter fick jag ligga på det hårda golvet med honom.  

De första dagarna sov han mest hela tiden och han var inte så kontaktsökande. Men en dag när jag höll på och tvätta och kom upp från tvättstugan satte jag mig ned på golvet, då kom den lille ungen och kröp upp i mitt knä och somnade! Det var första gången han självmant kom för att få närhet av mig och den dagen känns speciell =) Samhörigheten med en hund är något så fint och kärleksfullt! Mitt hjärta fick han första dagen jag såg honom och min kärlek för Zixten växer mer och mer för varje dag som går. Love him <3

1 kommentar:

  1. Vilken fin hemsida du har:-) Mycket fina bilder på söta Zixten! Här kommer vi kika in ofta:-) Ses på måndag!

    SvaraRadera