onsdag 21 september 2011

Vilodag


Efter att ha haft några ganska intensiva och händelserika dagar så fick Zixten ha en betydligt lugnare dag idag. Han har fått vila mycket och bara mysa, jag tror att han behövde en sådan här dag.

Zixten är fortfarande röd i sitt öra men nu har vi satt igång med rengöring ordentligt så vi ger det någon dag innan vi åker till vettis, men det är så svårt att veta hur länge man vågar dra på det också. Jag tycker att vi åker till veterinärn i tid och otid så vi är stammisar där :) Jag undrar om andra är lika pjåskiga med sina vovvar. <3


Zixten tycker om att hålla sitt huvud högt när han vilar och idag hittade han en något udda huvudhållare =) Han somnade till och med i denna ställningen, så go är han vår lilla labbe.

                                                                                 
  
Förutom att vila i mitt knä i vardagsrummet och ha huvudet på nedre hyllan av soffbordet så vilade han även på min fot i köket när jag gjorde en paj, det kan ju faktiskt trilla ner en godbit om man har tur ;)
Labradorer verkar ha en väldig förkärlek för att vara i kök och det är ju kanske inte så konstigt med tanke på att det är där maten finns. Man har ju alltid sällskap av sin goding och jag har inget emot det, han får vara nära mig hur mkt han vill =) Nu ska vi kura ihop oss och sova och jag kan meddela att han nu accepterat sin nya säng och sover i den =)

3 kommentarer:

  1. Hej. Vilken söt blogg du har Annelie :)Angående det röda örat - ser det bara smutsigt och rött ut eller är det svullet inuti? Enzo har haft problem med öroninflammation många gånger :( och jag upplever att det är dags att åka in till veterinären när det svullnar inne i örat. Då brukar även hunden visa att han tycker det är obehagligt (det gör ont när man försöker tvätta, han skakar på huvudet mycket osv). Är det däremot bara smutsigt och lite rött så kan rodnaden ibland lägga sig om man tvättar ordentligt och regelbundet. Hoppas det ordnar sig för söta Zixten! Kram Rebecca (från ÖP)

    SvaraRadera
  2. Hej kul att du kika in på bloggen =) Det är inte svullet inuti vad jag kan se, och rodnaden har börjat gå ner nu så vi väntar lite men jag e beredd att åka till vettis å kolla upp d om d inte ger med sig. Zixten har tidigare haft öroninflammation å d är ju inte så kul. Han och Enzo har otur! men d känns lite typiskt för retrivrar att få problem med öronen. Om du skaffar blogg till Enzo så får du gärna tipsa om den ;) kramar

    SvaraRadera
  3. Vad skönt att det ser bättre ut!! Jo det är ju tyvärr ett klassiskt problem för retrivrar. Jag har faktiskt en blogg för djuren men jag har inte uppdaterat den på typ evigheter :S Kanske borde ta tag i det där igen (min syster som inte får chans att träffa djuren så ofta uppskattar det åtminstone ;) ) Du får iaf gärna kika in om du är intresserad - sze.blogg.se Ha det bra!

    SvaraRadera