söndag 25 september 2011

Skogstur + uppletande

Vad passar bättre att göra en höstsöndag än att ta med vovven ut i skogen och leta efter kantareller? Jag och Zixten begav oss upp mot Dalsland för en härlig skogstur men tyvärr blev det inte så mycket svamp, men när man har hund gör inte det så mycket för han ska ju ändå rastas så jag gick inte i skogen förgäves =)


Jag hade packat med sallad + cider till mig och vatten + ben + hundkex (det jag bakade igår) till Zixten så vi hade en liten lunch ute i det fria =)
När vi kom hem fick Zixten vila och jag fick åka till stan och köpa reflexväst och nytt hundgodis till honom. Han har det nog ganska bra den vovven ;)


Sent på eftermiddagen gick vi en promenad till skogen och körde lite uppletande. På den första bilden sitter Zixten och väntar medan jag vallar av ett område (dvs jag går fram och tillbaka så att han inte ska kunna spåra utan tanken är ju att han ska leta efter föremålet). Jag älskar hans blick när han vet att något är på G, han ser så taggad ut ;)


För säkerhets skull fick han ha en lina på sig när han letade då det då och då kommer folk på denna plats jag valde. Zixten var superduktig och snabb! Jag gömde bollen två gånger åt honom för att det var så lätt, eller kanske hade jag vallat för dåligt eller valt för lätt terräng. Får göra det ett litet snäpp svårare nästa gång =) 


På bilden ovan ser ni en trött och nöjd Zixten som flåsar. Jag kan säga att jag nog såg likadan ut för kondisen är inte den bästa. Kanske dags att vi börjar jogga lite tillsammans jag och bumbibjörnen. 


På kvällen kom Zixtens farmor och farfar så han fick busa lite med dem. Nu har vi gått sista kvällsrundan och det är dags att zzzova för imorgon ska vi på allmänlydnadskurs igen. 


Sov sött och gott allesammans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar