söndag 18 september 2011

Längtar efter vackert soligt väder

För 2 veckor sedan var det en underbar söndag, solen sken och det var så varmt att det räckte att ha linne på sig. Jag hade precis kommit hem från Mallorca och var lite trött i huvudet sådär som man kan bli efter en flygresa mitt i natten, men jag tog iaf med mig min familj på en promenad till fårhagen. Där hittade Zixten en del pinnar att bita på, alla smakade kanske inte så gott men de dög att bita sönder iaf ;)

Idag är det en gråmulen söndag och man känner att regnet hänger i luften men ännu är det inte redo att falla. Sådana här söndagar önskar jag att solen sken och gav oss den där goa känslan. För jag tycker ju att det är så härligt att ta med Zixten ut i skogen och hitta på något kul. Men skam den som ger sig, jag och Zixten gav oss ut en stund till skogen och la 2 godisspår å apporterade lite med hans dummie. Efter kennelträffen igår har jag lärt mig att vi ska kvacka när vi slänger iväg den =)

Vi måste öva mer på att han ska komma direkt tillbaks till oss med den, för i dagsläget kan Zixten tänka sig att ta en liten runda för sig själv först, den busungen!   

På de bilderna där Zixten ligger och myser på sin fårskinnspläd så har han även med sig sin vovvsing som jag köpte åt honom på Mallorca. Det går ju inte att komma hem tomhänt ;) Dock är det alltid en chansning när man köper presenter till Zixten för han bestämmer sig ganska fort för om han ska göra sönder dem eller inte, denna vovven har klarat sig iaf, än så länge =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar