fredag 26 augusti 2011

Skogspromenad deluxe

 Idag blev det en skogspromenad i den fina blandskogen vid Kasen. Jag tycker att det är så fint att få se lite lövträd som omväxling. Det är verkligen härligt att vara hundägare för man kommer ut så mkt och får verkligen ta del av alla fyra årstiderna och uppleva dess charm. Innan jag skaffade hund tyckte jag att vintrarna var hemska, men nu när jag har Zixten och kan se hans glädje när han får leka i snön så har jag förstått att vintern är inte så hemsk trots allt. =)

 På några av bilderna får Zixten öva sig i att sitta still medan jag knäpper några kort med mobilkameran. Passivitet är en underskattad aktivitet som man borde göra mer. Att öva hunden på att "bara vara" är också en aktivitet och kan vara svårt för vissa som är spralliga. Zixten är hyffsat duktig på detta =)

 Ibland måste man få visa sin styrka och bita lite i trän också ;) ------------------------------------------>

Att hoppa upp på bänkar eller stenar på kommando blir en lagom övning under promenaden när Zixten inte är upptagen med att lukta någonstans =)

Nu sover Zixten och snarkar så gott. Det behövs inte mer än 40 minuter av en skogspromenad deluxe för att han ska bli snosig. Nu får han vila upp sig innan hans mormor kommer och hämtar oss för ikväll ska vi prata Mallorca-resa som jag & mamma ska åka på imorgon! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar