tisdag 23 augusti 2011

Nya promenadvägar + ny säng!

Gokväll allesammans! Jag har bestämt mig för att utforska Uddevalla med omnejd för att hitta nya promenadvägar, (har ni något tips är det välkommet). Jag går iofs alltid på olika promenadrundor med Zixten så att det aldrig blir samma runda på en dag men jag måste erkänna att det börjar bli lite tjatigt att alltid se samma vyer varje vecka så nu ska vi ut och se lite annat tänkte jag =) Igår bar det av till Emaus lantgård och Bodele badplats (bilden är tagen från Emaus.)                                   
Idag blev det en promenad ner till stan för att möta upp Zixtens husse, men jag hade tagit fel på tiden så vi var en timme tidiga! Därför slappade vi lite i parken vid pizzeria Atlantic. Zixten låg en stund i mitt knä och då cyklade en liten pojke förbi med sin farmor. Pojken tittade väldigt mkt på Zixten och sa sedan till sin farmor "såg du den söta hunden?" =) Sånt värmer i hjärtat när andra blir glada av att se min pojk. På bilden som ni ser så ligger han mitt i vägen och det kom två tjejer gåendes emot honom, då tänkte jag "ånej nu kommer han säkert sätta sig upp och försöka hälsa på dem" men duktig som han var så låg han kvar! Då blev jag stolt =) Andra labradorägare kanske förstår varför... 

Det blev lite långtråkigt att vänta en hel timme i parken så vi gick till bryggan vid Bohusläns museum och satte oss. Zixten chilla...


Zixtens husse har köpt en ny säng till Zixten idag. Zixten blev jätte glad men förstod inte riktigt att tanken var att han skulle ligga i sängen utan han använde den som huvudkudde istället. Efter en stund föll polletten ner och han provade sängen.

Nu har vi flyttat in sängen i sovrummet men Zixten gick raka vägen till sitt gamla täcke och la sig på det istället =) Här har man köpt en dyr säng och så väljer han ett gammalt täcke! Det är den gula labradoren det!

2 kommentarer:

  1. Haha! Men gud vad sött! :D jättefin säng oxå :) Zixten ser jättecool ut på bryggan ;)

    SvaraRadera
  2. Hehe ja han e allt fin =) Men busig också för han tog sig en smakbit på sängen så att det blev hål i den!

    SvaraRadera