måndag 8 augusti 2011

Jag har fått bärhjälp!

I fredags handlade jag denna ryggsäck till Zixten på en djuraffär i Uddevalla. Först tyckte jag att ryggsäcken såg så liten ut (trots att det var storlek large) men den passade perfekt! Så idag packade jag ner pantflaskor i ryggsäcken och så fick Zixten bära dem bort till en Konsumbutik som ligger några hundrameter från där vi bor. Jag passade på att handla lite frukt som Zixten fick bära hem, jag tycker nämligen inte att man ska lasta i för mycket i ryggsäcken med tanke på hundarnas leder men lite grann går allt bra =) Kan även tillägga att Zixten som är nybörjare på att bära är 17 månader och ingen valp då det är viktigt att inte belasta leder på yngre hundar som växer. Jag kan säga att det var många som tittade på oss när vi gick =) Jag tycker att det är superkul att aktivera vovven i vardagen och kunna ha med mig honom överallt! Dock är jag lite rädd för att binda honom utanför affären så jag väljer alltid en tid då det är lugnt i butiken och jag snabbt kan springa in och handla något litet. När jag står i kassakön ställer jag korgen där och går och kikar så att Zixten ligger kvar på sin plats (vilket han alltid gör) men det är skönt att kunna hålla koll så att ingen går fram till honom och stör.

Jag tycker att det var superbra med en sådan här ryggsäck! Jag tror att den kommer att komma väl tillpass då vi handlar på affären eller behöver ha med oss leksaker på promenaderna. Kan varmt rekommendera er att införskaffa en sådan =)


1 kommentar:

  1. Vilken bra grej Anni! Zixten ser lite skeptisk ut inför fotomodellandet men han gillar nog att hjälpa till :D

    Hoppas att du snart mår lite bättre och att örat blir bra. Annars lät det som att ni haft en kanonvecka med massor av bad och sevärdheter.

    Stor kram syrran

    SvaraRadera