måndag 8 augusti 2011

Välkommen till min blogg!

Hej och välkommen till den gula labradoren! Det är jag som är Zixten! Zixten är mitt tilltalsnamn men mitt namn som står i stamtavlan är Ingmos Untouched. Jag föddes den 19 mars 2010 av Tippan på Ingmos kennel på ön Orust. Jag har 3 bröder och 4 systrar. Min syster Siri träffar jag regelbundet och henne kommer ni säkert också få läsa något om i bloggen.

Jag var den tröttaste valpen i kullen (kan iofs vara lite trött idag med ;)) och jag var definitivt den rynkigaste valpen i kullen. Många frågar min matte om jag verkligen är en labrador eller om jag är blandras, det är en renrasig labrador med rynkor brukar hon svara då. Rynkorna gör mig tydligen speciell har jag förstått. Något annat som gjorde mig speciell när jag var valp var att jag hade guldbyxor, dvs guldig färg på mina fötter och ben men denna färg har blivit lite ljusare nu.

Följ min blogg och häng med på mina äventyr! Jag kommer att berätta om lek, hundskola, tips och tricks!

2 kommentarer:

  1. Hej
    Så kul med din blogg - Vi letar valp - gul labbetik.
    Kommer självklart att följa din blogg och era äventyr.

    SvaraRadera
  2. Vad kul att du hittade till min blogg och att du vill följa den =) Vad underbart med en valp, innan jag skaffade Zixten ville jag ha en svart men nu är jag väldigt nöjd med en gul eftersom deras färger kan skifta lite och de blir lite unika då =)

    SvaraRadera