tisdag 29 maj 2012

Livet kan ta snabba vändningar



Bilderna är tagna hemma hos mommo å moffa

I början av förra veckan var det som en lycklig aura hade lagt sig över vårt hem, solen sken och värmde oss så gott och vi hade hittat ett jättemysigt smultronställe, men lyckan försvann sedan på onsdag natt när min lilla vovvsing vaknade och kräktes. Sedan fick han ett krampanfall och jag trodde att hans sista stund var kommen. Många tankar hann gå igenom mitt huvud (trots att anfallet nog inte varade i mer än 1 minut), jag insåg att vi inte skulle hinna till blå stjärnan, och jag undrade om hans korta liv sluta så här smärtsamt?
Efter diverse veterinärkontakter mår han nu bra, och vi ska ta nya prover om en vecka och då får vi vår slutgiltiga dom.

Jag kommer skriva mer om detta en annan dag men jag vill avsluta dagens inlägg med något roligt som hände igår! Jag la ett viltspår till Zixten (har inte gjort det på över ett och halvt år) och han älskade det! Han var så stolt och glad över sin rådjursklöv som han fann! Att se den glädjen - det är lycka det!

2 kommentarer:

  1. Cattis o Freja29 maj 2012 kl. 08:59

    Fina Zixten pöjken! Kul att höra att spåret var lyckat! :D

    SvaraRadera
  2. Hej Anni, vad kul att ni kommit så bra till rätta i nya hemmet. Det kan ju vara lite stökigt i början men det ´är nästan bara roligt. Kram, kram

    SvaraRadera