fredag 13 april 2012

Projekt "lös hund"

Zixten, vintern 2010
Varje dag sedan helgen har jag försökt att ha Zixten lös så mkt som möjligt och det har gått riktigt bra! Han har ännu inte sprungit iväg från mig utan håller sig verkligen i närheten och han håller utkik efter min utsträckta hand som betyder att han ska komma till mig och puffa med nosen i handen.
Jag har haft honom lös på fler olika platser för att verkligen öva och idag gick jag en promenad på en grusväg med honom gåendes bredvid mig, jag kan säga att man mår riktigt bra som hundägare när man kan gå så fint tillsammans =) Men jag vet också att vi har lång väg kvar innan jag kan känna mig säker med att ha honom lös, just nu går jag lite på helspänn å spejar utifall det kommer någon människa eller hund. Å idag kom det en man på långt håll, Zixten gick ju bredvid mig så det var ganska lätt att bara ta tag i halsbandet - tyvärr gjorde jag för stor grej av det hela vilket resulterade i att Zixten tvär stannade och glodde på mannen. Aja baja mig! Men det är en ny dag imorgon då vi kan öva vidare =)

Ha en underbar fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar